Μυοκαρδιοπάθειες - Καρδιολογικό Ιατρείο Στέφανου Δεσποτόπουλου

Μυοκαρδιοπάθειες

kardiologoi-peiraia - Μυοκαρδιοπάθειες

Κάποιοι ασθενείς νοσούν από διαταραχή του καρδιακού μυός (μυοκαρδιοπάθεια) η οποία δεν οφείλεται σε στεφανιαία νόσο αλλά συνήθως σε γενετικά αίτια.

Για παράδειγμα η υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια (HCM) είναι μια πάθηση του καρδιακού μυός, στην οποία τα τοιχώματα της καρδιάς παχαίνουν, χωρίς την παρουσία κάποιας προφανούς αιτίας, όπως της αρτηριακής υπέρτασης ή πάθησης των καρδιακών βαλβίδων ενώ η Αρρυθμιογόνος Καρδιομυοπάθεια (ARVC) ή νόσος της Νάξου αποτελεί μία γενετική νόσος κατά την οποία ο κατεστραμμένος καρδιακός μυς αντικαθίσταται σταδιακά από ινωτικό και λιπώδη ιστό.

Η νόσος του μη συμπαγούς μυοκαρδίου (left ventricular non-compactionLVNC) αποτελεί μια πάθηση του καρδιακού μυός και χαρακτηρίζεται από την παρουσία εντός της αριστερής κοιλίας δοκιδώσεωνσπογγώδους υφής.

Η διατατική μυοκαρδιοπάθεια (DCM) είναι μια πάθηση του καρδιακού μυός, που χαρακτηρίζεται από διάταση και μειωμένη λειτουργικότητα της καρδιάς και σε κάποιες περιπτώσεις η αιτία παραμένει άγνωστη.

Συνήθεις αιτίες που αναγνωρίζονται είναι μια μετάλλαξη σε ένα ή περισσότερα γονίδια που μπορεί να κληρονομηθεί από γενιά σε γενιά, ιογενείς λοιμώξεις, αυτοάνοσα νοσήματα, η έκθεση σε αλκοόλ ή τοξίνες ή φάρμακα καθώς και σπανιότερα η κύηση (περιγεννητική καρδιομυοπάθεια). Ο καρδιολόγος επιβάλλεται να έχει υψηλό δείκτη κλινικής υποψίας για την αναγνώριση των παραπάνω μυοκαρδιοπαθειών έτσι ώστε να οργανώσει έναν κατάλληλο διαγνωστικό και θεραπευτικό αλγόριθμο για την άρτια αντιμετώπιση του προβλήματος.